A Q U A
sysadm
Presentació de l'estudi d'inserció laboral dels titulats de formació professional a Andorra
15-12-2020

La Ministra d’Educació i Ensenyament Superior d’Andorra, Ester Vilarrubla i la Directora de l’AQUA, Marta Fonolleda, han presentat avui, en roda de premsa, l'estudi d’inserció laboral dels titulats de formació professional a Andorra de les promocions 2016 i 2019.

A l’any 2017 es va presentar la primera edició elaborada per l’AQUA i el Ministeri d’educació i ensenyament superior i en col·laboració amb l’AQU Catalunya i el Centre de Recerca Sociològica (CRES) de l’Institut d’Estudis Andorrans (IEA). Les dades es van extreure dels titulats de la Universitat d’Andorra i del Centre de Formació Professional d’Andorra.

Al 2019 es van presentar la segona i la tercera edició en les que només va col·laborar el Centre de Recerca Sociològica (CRES) de l’Institut d’Estudis Andorrans (IEA) i en les que es van afegir dades obtingudes també dels titulats del Lycée Comte de Foix i de la Universitat Oberta La Salle.

Enguany s'ha presentat la quarta edició de l'estudi d'inserció laboral dels titulats de Formació Professional el 2016 i el 2019, també elaborat en col·laboració amb el Centre de Recerca Sociològica (CRES) de l’Institut d’Estudis Andorrans (IEA) i amb dades obtingudes dels titulats del Centre de Formació Professional d’Andorra i del Lycée Comte de Foix.

Els estudis d’Inserció Laboral ens ofereixen dades i referents sobre la qualitat de la inserció dels titulats tant de formació professional com d’ensenyament superior d’Andorra, que serveixen per generar una reflexió i millores en les titulacions que s’imparteixen al país. L’enquesta pregunta sobre temes com la inserció laboral, les condicions laborals, el procés de trobar feina, la mobilitat i continuació dels estudis, la satisfacció amb els estudis i la utilitat de la formació.

En aquesta edició, s'han enquestat 158 titulats de la promoció 2015 - 2016 i 187 de la promoció 2018 - 2019.

L'estudi es pot consultar a:

Les edicions anteriors es poden consultar a: